Tasapainolauta

Apulssi.fi on kerännyt parhaat välineet tasapainoharjoitteluun. Tarjoamme useita erilaisia tasapainolautoja kuten myös opastusta niiden käyttämiseen mahdollisimman tehokkaasti.

Toimitamme tasapainolaudan muutamassa päivässä ja tarjoamme lisäksi käyttötakuun, jotta voimme varmistaa, että olet  tyytyväinen tasapainolautaasi.

Tasapainolauta sopii fysioterapiaan tai kotikäyttöön. Apulssi.fi tarjoaa runsaasti erilaisia tasapainolautoja... Lue lisää


Harjoitteita tasapainolaudalle:

Tasapainolauta (engl. balance board) on erinomainen harjoitteluväline tasapainon kehittämiseen. Muista aina tehdä harjoitteet tasapainolaudalla paljain jaloin, sillä tämä sekä helpottaa tasapainoilua että tehostaa harjoittelua.

Tasapainolautaa käytetään usein kuntoutukseen ja vammojen ehkäisyyn. Laudalla harjoittelu sopii erittäin hyvin ihmisille, joilla on polvi -tai nilkkaongelmia. Oikeanlaisella harjoittelulla tasapainolauta auttaa kuntoutumaan nopeasti vammasta. 

Harjoita polvia ja nilkkoja sekä ehkäise loukkaantumisia tasapainolaudan avulla.

Tasapainolauta auttaa ehkäisemään ja kuntouttamaan vammoja, kunhan käytät sitä säännöllisesti ja teet oikeita harjoitteita. Tasapainolaudalla harjoittelussa on helppo päästä alkuun ja sen parantavan vaikutukset huomaa nopeasti nilkoissa ja polvissa. Harjoittelu tasapainolaudalla on hyvin palkitsevaa ja vahvistaa nopeasti. 

Kuinka tasapainolautaa käytetään?

Olet saattanut kuulla, että epävakaalla tasapainolaudalla on hankala pysyä, mutta sen ei välttämättä tarvitse olla. Hyvä vinkki aloittelijalle tasapainolaudalla harjoitteluun on aloittaa esimerkiksi ovenkarmin vierestä ja pitää siitä kiinni muutamilla ensimmäisillä harjoittelukerroilla. Tämän avulla tasapainon löytäminen on helpompaa.

Ensimmäinen harjoite tasapainolaudalla on löytää tasapaino pitäen samalla kiinni ovenkarmista. Tämän jälkeen voit varovaisesta koittaa irrottaa otetta muutamaksi sekunniksi kerrallaan. Yritä pitää tasapaino yhä pidempään ja pidempään ilman tukea.

Tasapainolaudalla oppii nopeasti pysymään ilman tukea. Tämä on hyvä askel eteenpäin tasapainoharjoittelussa. Seuraavaksi voit yrittää kallistaa tasapainolautaa eteen ja taakse. Tämä kehittää tasapainoa seuraavia harjoitteita varten, joita löydät lisää myöhemmin tekstistä.

Tasapainolauta

Kuinka usein tasapainolaudalla pitäisi harjoitella?

Harjoittelemalla tasapainolaudalla päivittäin ehkäiset loukkaantumisia ja saat vahvat nilkat ja polvet. Tasapainolaudalla harjoittelun tavoite on vahvistaa lihaksia, niveliä ja jänteitä.

Tasapainolautavalikoima

Pyrimme tarjoamaan aina parhaan ja suurimman valikoiman tasapainolautoja. Lisäksi meiltä saa myös muita välineitä tasapainoharjoitteluun.

Meillä on paitsi paras valikoima tasapainolautoja  ja muita tasapainovälineitä, myös tarjouksia laudoista. Suomen paras valikoima tasapainolautoja lyömättömään hintaan.

Tasapainolautaharjoitteita polven vahvistamiseksi

Tasapainolauta yksi parhaista välineistä loukkaantuneen polven avuksi. Tasapainolaudalla voi harjoitella hellävaraisesti vahvistamalla silti tehokkaasti polvia.

Kun tasapainoilu onnistuu hyvin, voi tasapainolaudalla yrittää seistä yhdellä jalalla. Tässä tapauksessa suosittelemme, että harjoitteiden tekeminen aloitetaan alusta. Pidä kiinni ovenkarmista ensimmäisillä kerroilla kunnes löydät tasapainosi ja tunnet olosi turvalliseksi.

Tasapainolautaharjoitteita nilkan vahvistamiseksi

Tasapainolaudalla voi vahvistaa nilkkoja monilla eri tavoilla. Yleisin harjoite nilkoille on pyöriminen tasapainolaudalla. Tässä harjoitteessa tasapainolaudalla seistään jalat samansuuntaisesti polvet hieman koukistettuina. Tasapainolaudalla tehdään pientä ympyrää yrittäen kuitenkin olla osumatta sen reunoilla maahan.

Nilkkavammat tasapainolaudalla

Tasapainolaudalla harjoiteltaessa on noudatettava varovaisuutta. Nilkat ovat herkät ja voivat helposti nyrjähtää jolloin laudalla voi kaatua. Tämän vuoksi suosittelemme, että olet varovainen ja etenet harjoitteissa vaiheittain, jotta tunnet olosi turvalliseksi tasapainolaudalla.

Alkuun pääseminen tasapainolaudalla

On tärkeää, että pääset hyvin alkuun tasapainolaudalla. Tämä vuoksi meillä on muutama pieni perussääntö taspainolaudalla harjoitteluun. Seiso laudalla aina hieman koukistetuin polvin, jotta saat hyvän jännityksen. On tärkeää, ettei polvia yliojenneta tasapainolaudalla harjoitellessa.

Muista myös seistä tasapainolaudalla jalat lähes samansuuntaisesti, koska tällä tavoin lautaan saa parhaiten kontrollin ja harjoitteista suurimman hyödyn. Mitä kauempana jalat ovat toisistaan, sitä helpompi tasapainolaudalla on seistä. Hankala tasapainoiluhaaste on seistä jalat yhdessä.

Tasapainoharjoittelu on erittäin tärkeää, koska se ehkäisee loukkaantumisia ja vahvistaa niveliä ja lihaksia hellävaraisesti. Kokeile tasapainotyynyä tai puolipalloa eli Bosu -palloa nilkkojen ja polvien vahvistamiseen sekä reisilihaksien treenaamiseen.

Moni urheilija käyttää Bosu -eli puolipalloa lämmittelyyn. Tasapainolauta kehittää huomattavasti liikkuvuutta ja siten vähentää vammojen riskiä. Käsipallon pelaajien vammariski pienentyi todistetusti, kun he käyttivät puolipalloa.

Suurin osa tasapainolaudoista on tehty puusta tai kovasta muovista. Puusta tehtyjen tasapainolautojen hinta on hieman korkeampi, mutta ne ovat myös hieman kestävämpiä kuin muut mallit.

Valitse tasapainolauta kun haluat vahvistaa lihaksia ja niveliä sekä ehkäistä loukkaantumisia - hanki omasi verkkokaupasta apulssi.fi.

Meiltä löytyy aina hyviä tarjouksia tasapainolaudoista

Apulssilla tarjoamme tasapainolaudat aina hyvään hintaan, haluat lautasi sitten puisena tai muovisena. Mikäli haluat vahvistaa niveliäsi tai sinulla on pitkään vaivannut vamma, suosittelemme tasapainolautaa avuksi. Meillä on laaja valikoima kaikenlaisia tasapainolautoja  ja -tyynyjä sekä paljon muuta.

Istumatyötä tekevät voivat ottaa tasapainolaudan mukaan töihin. Nosta työpöytää ja seiso tasapainolaudalla - tai alustalla. Vahvistat paitsi niveliä ja lihaksia saat myös lisäenergiaa. Jos tunnet olosi kankeaksi tuolista noustessasi, suosittelemme tällaista ratkaisua. Tasapainoalustalla vahvistat kehoasi helpolla halvalla ja yksinkertaisella tavalla.